Operationeel management

3-daagse training

Lees de referenties

Gemiddeld beoordeeld met 4,9 

Locatie

Op locatie of online mogelijk.

Studieduur

3 lesdagen.

Groepsgrootte

Minimaal 6 deelnemers.

Diploma

Iedere deelnemer krijgt een persoonlijk bewijs van deelname.

€ 1.250,-

Per deelnemer

Deze training is uitsluitend incompany verkrijgbaar. Dit betekent dat u deze training vanaf 6 deelnemers kunt afnemen.

Bij meer dan 6 deelnemers, hanteren wij een gereduceerd tarief per deelnemer.

Locatie

Op locatie of online mogelijk.

Studieduur

3 lesdagen.

Groepsgrootte

Minimaal 6 deelnemers.

Diploma

Iedere deelnemer krijgt een persoonlijk bewijs van deelname.

Antoon van Schaijk

Mastertrainer operationeel management

Bekijk onze trainers >

€ 1.250,-

Per deelnemer

Deze training is uitsluitend incompany verkrijgbaar. Dit betekent dat u deze training vanaf 6 deelnemers kunt afnemen.

Bij meer dan 6 deelnemers, hanteren wij een gereduceerd tarief per deelnemer.

In deze training leer je wat noodzakelijk is om als manager alle operationele aangelegenheden op de juiste manier uit te voeren en een onderdeel te laten zijn van het procesmanagement. Aan de orde komen onderzoek en feiten-analyse en de vertaling naar tactisch management, waarbij alle marketing-P’s de revue passeren.

In deze training leer je diverse aspecten van de winkeloperatie nader te onderzoeken en uit te werken, met het oog op procesverbetering; wat kan ik (nog) beter doen om mijn potentiële doelgroep en bestaande klanten te bedienen en mijn medewerkers te ondersteunen? Je ontdekt de samenhang tussen processen en welke invloed jij als leidinggevende hebt om die processen beter te laten verlopen, met een aantoonbaar beter bedrijfsresultaat.

Doelgroep: Deze training is bedoeld voor (assistent) winkelmanagers die op bovengenoemde terreinen verantwoordelijk zijn voor de winkeloperatie en zich hierin verder willen bekwamen. Algemene basiskennis van en ervaring met de winkeloperatie is gewenst, bijv. in de rol van teamleider of afdelingsmanager.

p Maatwerk: Sluit deze training niet helemaal aan bij uw bedrijf of wensen? Dan kunnen wij samen met u deze training op maat maken!

p Terugkomdag: Heeft u deze training reeds afgerond? Dan kunnen wij een terugkomdag faciliteren.

Locatie: Deze training kan op locatie of online verzorgd worden.

Studieduur: Deze training duurt 3 dagen.

Groepsgrootte: Minimaal 6 deelnemers.

Diploma: Officiëel OVD Opleidingen certificaat.

Trainer: De mastertrainer van de training ‘Operationeel management’ is Antoon van Schaijk. Antoon bepaalt, samen met OVD Opleidingen, de richtlijnen en inhoud voor deze training. Hij zorgt ervoor dat de lesstof en lesmaterialen op orde zijn.

In de training komen de volgende onderwerpen aan de orde:

  • Ken je klanten c.q. doelgroep
  • Marktpositie en interne analyse
  • Doelen stellen en op kengetallen sturen / controleren
  • Middelen / proces- en systeembeheer
  • Personeelsbeleid en organisatie
  • Leidinggeven / Human Resource Management
  • Retailmanagement
  • Opstellen en uitvoeren Verbeterplan

Buiten de bijeenkomsten om volg je nog een e-learning over SWOT-analyse

 

Hybride leren staat in dit programma centraal. Leren van elkaar via intervisiemethoden vanuit de overtuiging  Werken = Leren en Leren = Werken. Je werkt samen  met een buddy tijdens dit programma. De training maakt gebruik van een combinatie van theorie en het ontwikkelen van kennis en vaardigheden rondom winkeloperatie. Theorie, groepsdiscussie, praktijkopdrachten, inclusief e-learning modules gericht op SWOT-analyse wisselen elkaar af. Gedurende de training maak je praktische verwerkingsopdracht en een plan voor je eigen bedrijf om de winkeloperatie op de besproken punten te verbeteren. Dit plan presenteer je op de laatste trainingsdag.

Al het benodigde studiemateriaal wordt op de eerste dag door OVD Opleidingen verstrekt en is bij de prijs van de opleiding inbegrepen.

Je weet welke aspecten van invloed zijn op operationeel management en kunt concreet aan de slag om verbeteringen ten aanzien van de retailoperatie door te voeren en aan te sturen.

Gedurende de training maak je een verbeterplan voor je eigen vestiging/filiaal. Dit presenteer je aan je trainer en studiegenoten. Daarnaast maak je in de e-learning opdracht een kennistoets. De training wordt afgerond met een persoonlijk bewijs van deelname.

Wat deelnemers over deze training zeggen:

“Ik heb de trainer duidelijk aangegeven wat ik wilde leren en dat heb ik uiteindelijk ook geleerd. Daar ben ik erg blij mee!”

Bekijk onze klanten >