Commerciële vaardigheden & sales

3-daagse training

Lees de referenties

Gemiddeld beoordeeld met 4,9 

Locatie

Op locatie of online mogelijk.

Studieduur

3 lesdagen.

Groepsgrootte

Minimaal 6 deelnemers.

Diploma

Iedere deelnemer krijgt een persoonlijk bewijs van deelname.

€ 895,-

Per deelnemer

Bij meer dan 8 deelnemers hanteren wij een gereduceerd tarief per deelnemer.

Locatie

Op locatie of online mogelijk.

Studieduur

3 lesdagen.

Groepsgrootte

Minimaal 6 deelnemers.

Diploma

Iedere deelnemer krijgt een persoonlijk bewijs van deelname.

Yvonne Wouda

Mastertrainer commerciële vaardigheden & sales

Bekijk onze trainers >

€ 895,-

Per deelnemer

Bij meer dan 8 deelnemers hanteren wij een gereduceerd tarief per deelnemer.

In deze training, die gericht is op high-end verkoop en B2B-verkoop, ga je oefenen met het voeren van commerciële gesprekken die je tegenkomt in je werkpraktijk.

Tijdens de training leer en ervaar je hoe je jezelf en het product of dienst van je organisatie naadloos kunt laat aansluiten bij de wensen en behoeften van de klanten. Hiervoor doorloopt hij een commercieel proces.

Doelgroep: Ervaren verkoopmedewerkers in high-end verkoop (luxe goederen, meubels e.d.), vertegenwoordigers, accountmanagers en commercieel medewerkers buitendienst.

p Maatwerk: Sluit deze training niet helemaal aan bij uw bedrijf of wensen? Dan kunnen wij samen met u deze training op maat maken!

p Terugkomdag: Heeft u deze training reeds afgerond? Dan kunnen wij een terugkomdag faciliteren.

Locatie: Deze training kan op locatie of online verzorgd worden.

Studieduur: Deze training duurt 3 dagen.

Groepsgrootte: Minimaal 6 deelnemers.

Diploma: Officieel OVD Opleidingen certificaat.

Trainer: De mastertrainer van de training ‘Commerciële vaardigheden & sales’ is Yvonne Wouda. Yvonne bepaalt, samen met OVD Opleidingen, de richtlijnen en inhoud voor deze training. Zij zorgt ervoor dat de lesstof en lesmaterialen op orde zijn.

De training brengt inzicht en kennis in de onderwerpen, en hun onderlinge samenhang, die van belang zijn voor het opbouwen en behouden van klantrelaties.

Onderwerpen die aan de orde komen zijn o.a.:

  • De eerste indruk bij de klant.
  • Contact maken.
  • Communicatie.
  • De slagkracht van je boodschap.
  • USP’s en koopmotieven
  • Passende houding en gedrag per moment.
  • Opbouw en structuur van een commercieel gesprek.
  • Het verkennende en het doelgerichte gesprek.
  • Behoefte van de klant inventariseren.
  • De fases van beslissing, het ja-ritme.
  • Closing the deal.
  • Timing: stoppen of doorgaan, de relatie met de klant.
  • Omgaan met verschillende klanttypen.
  • Omgaan met bezwaren en weerstanden.
  • Houding en gedrag.

 

De training bestaat uit een mix van theorie en praktische oefening. Aan de hand van de 5 A’s doorloop je het koopproces en leer je de do’s en don’ts in elke fase. Tijdens het laatste dagdeel ga je het geleerde met hulp van een trainingsacteur in praktijk brengen.

Tussen de eerste en de tweede trainingsdag maak je de e-learningmodule Klanttypen. Tevens maak je een persoonlijk actieplan om het geleerde in praktijk te brengen.

Al het benodigde studiemateriaal wordt op de eerste dag door OVD Opleidingen verstrekt en is bij de prijs van de opleiding inbegrepen.

Aan het eind van de training heb je goed inzicht in:

  • De essenties van het opbouwen en onderhouden van klantrelaties.
  • Het bijbehorende verkoopproces.

 en ben je in staat:

  • Het maximale uit de relatie met bestaande en nieuwe klanten te halen.
  • Aan jouw bedrijf goede input te geven over de behoeften en wensen van de klant.

In de e-learning is een kennistoets opgenomen. Alle deelnemers die de training succesvol afronden, ontvangen een persoonlijk bewijs van deelname.

Wat deelnemers over deze training zeggen:

“Vooral op de laatste dag was de training goed op de samengestelde groep afgesteld. Al met al een erg leerzame training”

Bekijk onze klanten >