Fletcher Hotels en OVD Opleidingen

“NL Leert Door helpt bij het verder ontwikkelen van onze medewerkers”

Fletcher Hotels is een hotelketen die voortdurend streeft naar het naar een hoger niveau brengen van de kwaliteit van hun dienstverlening. Het trainen van de medewerkers maakt daarvan onderdeel uit. Dankzij het NL Leert Door-pakket van OVD Opleidingen konden zo’n 200 medewerkers een aanvullende training volgen.

“Een nog altijd 100 procent Nederlands bedrijf en tevens de snelst groeiende hotelorganisatie in ons land. Kenmerkend voor de hotels is dat ze heel divers zijn, met ieder een eigen beleving, met persoonlijke service en allemaal gelegen op unieke locaties.” In een paar zinnen beschrijft Jennifer van de Tol, coördinator trainingen en opleidingen bij de organisatie, in het kort Fletcher Hotels. “We zijn volop in ontwikkeling en onze 4.000 medewerkers spelen daarin een belangrijke rol.”

Divers pakket

Het contact met OVD Opleidingen, vertelt ze, ontstond via via. Al snel kwam de subsidieregeling ‘NL Leert Door’, het kosteloos aanbieden van trainingsprogramma’s voor medewerkers van bedrijven, van OVD Opleidingen ter sprake: “Een divers pakket met ook een aantal trainingen die voor ons heel toepasselijk waren. We hebben vervolgens met een contactpersoon van OVD Opleidingen gekeken naar welke trainingen het meest geschikt waren. Waarbij we uiteraard rekening hebben gehouden met de uiteenlopende werkzaamheden en opleidingsniveaus van de medewerkers. Welke trainingen voor hun het meest waardevol waren en het best aansloten bij hun ambities.”

Vaardigheden verbeteren

Uiteindelijk werden er, in overleg met het personeel, uit het pakket vier trainingen gekozen: Omgaan met agressie, Praktisch leidinggeven, Hospitality en Verkopen. Dat er volop animo was bleek wel uit het feit dat er binnen een half uur na bekendmaking al 30 aanmeldingen binnen waren, merkt Jennifer op. “Dat was natuurlijk heel positief. Net zoals het gegeven dat er zich uiteindelijk bijna 200 medewerkers hebben aangemeld. Daaruit blijkt dat onze mensen het belangrijk vinden hun vaardigheden te verbeteren. Wat overigens ook blijkt uit de waardering voor onze eigen, interne opleidingen. Maar die lagen vanwege corona tijdelijk stil.”

Half woord

De trainingen, waarvan ‘Praktisch leidinggeven’ het populairst was, werden in maart en april gegeven. Vanwege de omstandigheden deels online. De samenwerking en contacten met OVD Opleidingen heeft Jennifer als bijzonder prettig ervaren: “De communicatie verliep soepel, ze zijn heel benaderbaar en flexibel waar het omgaan met feedback betreft, ze hebben aan een half woord genoeg. Daarnaast is het natuurlijk heel fijn dat je als bedrijf in een periode dat er geen inkomsten zijn, tóch je personeel kunt scholen. ‘NL Leert Door’ heeft ons dan ook geholpen bij het verder ontwikkelen van onze medewerkers.”

Waardevol

Waar ‘Praktisch leidinggeven’ het meest populair was, maakte de training ‘Omgaan met agressie’ volgens Jennifer de meeste indruk: “Mede dankzij de praktijkgerichte benadering van de trainers van OVD Opleidingen.” Ze noemt de opleider een waardevolle partner: “Waar we in de toekomst zeker vaker mee zullen samenwerken. Hoe, dat is momenteel gezien de omstandigheden lastig te zeggen, maar ik weet zeker dat zij, naast onze interne opleidingen, kunnen bijdragen aan het borgen van de kwaliteit op de werkvloer.”

Vacatures commercieel medewerker binnendienst OVD Opleidingen
088 – 008 4570
info@ovd-opleidingen.nl
Galileïlaan 31 Ede